Bewind2work

 

Bewind2work is een unieke applicatie voor budget- in inkomensbeheerders en beschermingsbewindvoerders.

 

Bewind2work is gebaseerd op de fysieke manier van werken van een kantoormedewerker: een digitale werkplek. Op zijn of haar bureau ligt de agenda, de actielijst, een telefoonlijst en staan postbakjes. Aan de muur hangt een prikbord en staat een dossierkast. U opent een dossier en legt dat op uw bureaublad. Elk dossier heeft tabbladen en actieknoppen. Eenvoudig, maar zeer functioneel!

 

Bewind2work bestaat uit meerdere soorten dossiers. U heeft uiteraard het klantendossier. Maar elke bewindvoerder heeft ook een eigen dossier, met de status van alle klanten. Overzicht in een oogopslag. En een kantoordossier met gegevens voor de boekhouding, managementinformatie en wachtlijstbeheer.

 

Een aantal highlights:

Kwaliteitshandboek

Bewind2work werkt geheel volgens het ingebouwde kwaliteitshandboek. De software is gericht op uw manier van werken en interne afspraken. Dit handboek werkt niet alleen als handleiding voor 2work, maar ook als algemene kantoorhandboek voor de situaties die maar af en toe voorkomen.

Compleet budgetplan en inzicht in beschikbaar saldo

Via het invoeren van de vaste inkomsten, uitgaven en reserveringen wordt een compleet en inzichtelijk budgetplan gemaakt. Daarmee kunt u duidelijke en inzichtelijke afspraken met uw klant maken. Voor het beoordelen van bijv. aanvragen extra leefgeld geeft bewind2work een voortdurend bijgewerkt beschikbaar saldo. Plus de ontwikkeling van het banksaldo de volgende drie maanden.

Afhandelen financiŽle uitzonderingen

Extra leefgeld, inhouden van leefgeld, betalen van facturen is allemaal standaard. Deze worden direct meegenomen in het beschikbare saldo. Daarnaast wordt er automatisch gemeld als inkomsten te laat binnen komen. Of als er bedragen zijn afgeschreven die hoger of lager zijn dan verwacht.

Aantekeningen

De aantekeningen zijn uniek. Door de kleurcodes is informatie snel te vinden. En door de opbouw zijn de aantekeningen zo compleet, dat dossiers zonder meer over te dragen zijn. Met de openstaande zaken in een aparte kolom vergeet u niets.

Acties

Heel apart is het werken met rollen. U kunt aangegeven wie welke rol heeft in een actie. Bewaakt u een actie, dan wordt u automatisch op de hoogte gehouden hoe iemand anders vordert met de actie. Ultiem delegeren! Daarnaast worden alle taken vanuit de dossiers in uw actielijst opgenomen: boedelbeschrijving, rekening&verantwoording, bijzondere bijstand verlengen enzovoorts. En uiteraard worden boedelbeschijving en rekening&verantwoording door 2work verzendklaar gemaakt.

Correspondentie

Er gaat heel wat post in en uit. 2work heeft een krachtige berichtenmodule met een eigen WYSIWYG-editor, waarin berichten in een oogwenk zijn aan te maken. Inkomend en uitgaand. En voorzover gewenst worden faxen en emails automatisch ingelezen. Bijzonder is dat specifieke berichten een procedure kunnen starten. Of als trigger fungeren binnen andere procedures. En automatisch gearchiveerd worden in de dossiers. Met meer als 70 sjablonen is er voor elke situatie een brief.

Documentmanagement

Integraal onderdeel van 2work is het omgaan met documenten. Een deel van de documenten zijn berichten. Deze worden electronisch ontvangen en verstuurd (fax, email). Ook kunnen brieven en documenten gescand en digitaal opgeslagen worden. Documenten kunnen gekoppeld worden aan de aantekeningen. Vanuit het dossier zijn alle computerbestanden in de klantdirectory te zien en te openen.

Telefoonboek per dossier

Bewind2work werkt met een centraal relatiebestand. Alle betrokken relaties bij een klant worden automatisch via verwijzigingen in het dossier gezet. Gemakkelijk om iemand te bellen. Of om alle schuldeisers te mailen.

Beheer derdengelden

Het beheer van de derdengelden is geheel binnen bewind2work geregeld. De bankafschriften worden in formaat Swift-MT940 in 2work ingelezen en automatisch verwerkt. Bewind2work exporteert de betalingen in een Clieop03-bestand. U heeft uw bankprogramma alleen nodig voor communicatie met de bank.

Wachtlijstbeheer

Door te registreren wie aanmeldformulieren hebben aangevraagd en ingevuld hebben teruggestuurd, kan bewind2work u precies vertellen wat er voor u in de pijpleiding zit. Immers, het proces begint bij de aanvraag.

Tools

De hele inrichting van bewind2work is aan te passen. De tools maken het mogelijk om berichten, dossiers en procedures aan te passen of aan te maken. Denk daarnaast aan gebruikersbeheer en autorisatie.

 

Kortom, bewind2work ondersteunt alle administratieve werkzaamheden van een bewindvoerder en inkomensbeheerder. Als u meer wilt weten, sturen wij u graag een folder of verzorgen wij een vrijblijvende en kostenloze demonstratie.