Onze trainingen

Hieronder vind je ons volledige trainingsaanbod. Ook wordt onderaan deze pagina toegelicht welke mogelijkheden je hebt om de training te volgen. In het kort kun je bij 2Work op drie manieren trainen:

  1. Op kantoor bij 2Work

  2. Een virtuele training

  3. E-learning

Kopie van Nieuwsbrief linkedin post (1).png

Basistraining

Ben jij een nieuwe gebruiker van 2Work of ben je intern al opgeleid en wil je meer handigheid? Dan maken we je graag wegwijs in de filosofie van 2Work.

In 4x anderhalf uur nemen we je mee in een virtuele training langs alle functionaliteiten van 2Work. Daarbij vertellen we je de samenhang tussen het proces en de functionaliteit en leer je handigheden waardoor jij nog effectiever en efficiënter je werk kan doen. De inhoud van de training is als volgt:

Deel 1: Efficiënt 2Work (e-learning)

In 1,5 uur tijd leer jij dé belangrijkste uitgangspunten van 2Work en daarmee hoe je efficiënt gebruik maakt van de software. Hierbij geldt het gouden principe van 2Work dat de software voor jou werkt, mits je deze goed vult. Relatiebeheer staat hierin centraal. De opbouw van de software maakt het mogelijk vele werkzaamheden uit te voeren zonder individuele dossiers te hoeven openen. Zo werk je over dossiers heen, ben je altijd goed voorbereid op je spreekuur, kun je direct en adequaat reageren op je klanten en bespaar je ondertussen vele ‘muis-meters’. 2Work ondersteunt deze werkwijze op diverse mogelijkheden zoals de 2Work-commando’s die het vele klikken binnen de software overbodig maken. Hoe je dit allemaal doet, leer je in de training; Efficiënt 2Work.

Deel 2: De financiële kringloop

Tijdens deze training ga je aan de slag met de financiële kringloop van 2Work. Je leert hoe je de geldstroom van je klant onder controle krijgt en daarmee een dossier financieel stabiliseert. Uiteraard begint dit met het maken van goede afspraken met je klant. Verder biedt 2Work verschillende handvatten om financiële stabiliteit te krijgen en te houden. Zo leer je het inlezen en verwerken van bankafschriften, het opstellen van het budgetplan, het werken met liquiditeit, het reserveren en het oormerken van gelden en het vastleggen binnen de software. Dit stelt je in staat om met zekerheid onderbouwde beslissingen te nemen met betrekking tot bijvoorbeeld het verstrekken van extra leefgeld.

Deel 3: Dossieropbouw in diverse fasen

Tijdens de derde training leer je hoe je dossiers beheert. Hierbij gaan we in op de levensloop van dossiers, het opstarten van dossiers, het aanmaken en uitvoeren van (periodieke) acties binnen de verschillende fasen van dossiers, het registreren van schulden, het afleggen van verantwoordingen over dossiers en het beëindigen van dossiers. Daarnaast leer je hoe je dossiers omzet, samenvoegt en overdraagt. Hiermee is deze 2Work training een must in het portfolio van iedere bewindvoerder!

Optioneel: Deel 4: Dossier van A tot Z

De laatste training staat in het kader van de vele dossier-gerelateerde onderwerpen die voor jullie interessant zijn. Op basis van de letters van het alfabet, kiezen we gezamenlijk de onderwerpen waar jullie meer over willen leren. Denk hierbij aan onderwerpen zoals administratiedossier, betalingsregeling, certificaten, declareren, einde bewind, facturatie, gronden van bewind, hulpverleners, juridische statussen, etc. tot zelfredzaamheid.

Verdieping of verbreding

Het kan zijn dat je behoefte hebt aan verdieping of verbreding over bepaalde onderwerpen. Om die reden worden de volgende trainingen aangeboden:

Applicatiebeheer

In deze training leer je alles over jouw verantwoordelijkheden als applicatiebeheerder. Welke instrumenten heb je en hoe gebruik je deze. Denk aan onderwerpen als communicatie met gebruikers, tabelbeheer en correspondentie.

Dossier van A tot Z

Deze training is een herhaling en uitgebreidere variant van het vierde deel van de basistraining. We gaan dieper in de vele dossier-gerelateerde onderwerpen die voor jullie interessant zijn. Op basis van de letters van het alfabet, kiezen we gezamenlijk de onderwerpen waar jullie meer over willen leren. Denk hierbij aan onderwerpen zoals administratiedossier, betalingsregeling, certificaten, declareren, einde bewind, facturatie, gronden van bewind, hulpverleners, juridische statussen, etc. tot zelfredzaamheid.

Stabiliseer dossier

In deze training leer je hoe je met 2Work je dossier zo snel en goed mogelijk stabiel krijgt. Je leert wat stabiliseren van een dossier is en welke onderdelen in 2Work jou ondersteunen in dit proces.

Levensloopdossier

In deze training wordt de volledige levensloop van een dossier besproken. Van onderwerp, opstarten tot uitvoering. Zo leer je hoe je van de ene fase in de andere komt.

Debiteurendag

Deze dag zullen wij benutten om de ins en outs van het debiteurendossier te behandelen. Wat is een klant, wanneer heb je een klant, wat levert een klant op. Hoe kan je zien of jij als bewindvoerder al je geld ontvangt. Waar wordt de aansluiting met de boekhouding gevonden. Hoe vertaalt zich dit naar de statistieken die je accountant en de auditeurs willen zien? Kortom, een dag als voorbereiding op de afsluiting van het jaar.

Werken op eigen database

Op locatie bij 2Work ga je zelfstandig te werk in je eigen 2Workomgeving. Je bespreekt je vragen en verwerkt calls op een structurele wijze. Je gaat vanuit het onderliggende probleem toewerken naar een oplossing op een structurele manier. Je kunt jouw trainer vragen voor meer instructie of extra training over een bepaald onderwerp. Ook kan dit een mogelijkheid zijn om zaken op te laten nemen in de ontwikkelagenda. Een vereiste voor deelname aan deze training is dat je op afstand kan inloggen in je database en zelf beschikt over een pc om dit te doen. Als er vragen zijn die voor de meeste deelnemers gelden zal dit plenair behandeld worden. Om iedereen aan bod te laten komen hebben wij het aantal deelnemende kantoren gemaximeerd op 6 en het aantal deelnemers per kantoor tot 2. Wij zorgen voor de lunch en beschikbaarheid van koffie en thee gedurende de gehele dag.

Spreekuur (helpdesk)

We reserveren een tijdsblok waarop we je persoonlijk te woord kunnen staan. Dit kan zowel bij ons op kantoor als telefonisch. Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn vragen we je vooraf aan te geven welke vragen je hebt of bij welk onderwerp je (meer) ondersteuning nodig hebt.

Kijk in ons rooster op welk moment de training die jij wil volgen plaatsvindt. Het kan voorkomen dat de training die jij wil volgen niet op de planning staat. Stuur in dat geval een mail naar info@2work.nl; wij gaan dan kijken of er meerdere klanten zijn die behoefte hebben aan deze training.

Inspiratiedagen

Voor onze klanten organiseren wij regelmatig inspiratiedagen. Om hieraan te kunnen deelnemen vragen wij van onze gebruikers te voldoen aan één van de volgende eisen:

  • Je hebt de basistraining gevolgd.

  • Je hebt minstens één jaar met 2Work gewerkt.

Themadagen

Elk van onze inspiratiedagen staat in het teken van een specifiek thema.

Ontdek 2Work

Deze dag wordt opgesplitst in twee halve dagen waarbij de ochtend en de middag beide een ander thema hebben. Van te voren geven wij aan wat de thema's zijn voor de dag en wij zullen dan een stuk voorlichting geven en daarna de mogelijkheid om het besprokene in te richten in jullie eigen oefenomgeving. Je hebt dan een deel theorie en een deel praktijk. En door het in de oefenomgeving in te richten wordt niet direct de werkwijze van het kantoor aangepast en kan er op kantoor gekeken worden of implementatie zinvol is.

Klantdagen

Wij organiseren ook klantdagen waar de agenda wordt bepaald door de aanwezige gebruikers. Zijn er specifieke onderwerpen waar jij meer over wil leren? In een kleine groep wordt jouw onderwerp op interactieve wijze tot in de diepte uitgelegd.

Managementdagen

Deze dagen zijn specifiek gericht op het management van onze klanten. Eens per kwartaal kun je je voor deze dag inschrijven. Je leert jouw organisatie effectiever in te richten.

Sparren met een consultant

Eén op één gesprek over de kansen en mogelijkheden die 2Work voor jou kan bieden.